ActiviteitenOp welke gebieden kan MO-Vision consultancydiensten leveren?
MARKTONDERZOEKMarktonderzoek kan veel cijfertjes en percentages opleveren maar heeft U er daadwerkelijk iets aan? MO-Vision vindt dat onderzoek resultaten moet leveren die U informeren en inspireren, en die U kunnen helpen in de huid van de klant te kruipen. MO-Vision heeft ervaring met vele vormen van consumentenonderzoek en kan adviseren over de toe te passen methode, zodat er informatie komt waar U daadwerkelijk wat aan heeft en waar U mee verder kunt. MARKETING STRAGEGIE EN MERKENBELEIDMO-Vision kan het marketingproces ondersteunen door een zeer bewuste 'customer focus' naar voren te brengen. Veel bedrijven hebben ondanks hun klantgerichtheid, ondanks hun door professionele bureaus uitgevoerde marktonderzoek, het directe kontakt met de klant en het begrip voor de klant enigzins verloren. Wij hechten sterk aan realistisch, direkt kontakt met de klant om de marketing aktiviteiten te evalueren: REALITY-CHECK MARKETING. NPD (NEW PRODUCT DEVELOPMENT):Ontwikkeling van een totaal nieuw concept door uw bedrijf. Veel bedrijven zijn zeer afhankelijk van hoe een nieuw product in de smaak valt bij de klant. Maar hoe het productontwikkelingsproces zo te sturen, dat de kans op succes zo groot mogelijk is? Hoe past het idee in de STRATEGIE? Hoe pakt u de UITVOERING aan? Welk MARKTONDERZOEK kan helpen de juiste beslissingen te nemen? MO-Vision richt zich hierbij op het creëren van de juiste harmonie tussen drie gebieden:
Het komt regelmatig voor dat productontwikkeling teveel op 1 pijler rust. MO-Vision heeft jarenlange ervaring in de aansturing van nieuwe producten en kan haar clienten helpen om een goed proces op te zetten. Dit uiteraard in directe samenwerking met alle experts binnen uw bedrijf zelf! MO-Vision beoogt niet om een eigenzinnig advies te geven, maar om uw bedrijf zoveel mogelijk te begeleiden en te helpen om de ontwikkeling in een goed kader te zetten en een objectieve coördinatie te houden. SECOND OPINIONMO-Vision kan ook een 'second opinion' leveren, en als waardevol klankbord fungeren. Nieuwe gezichtspunten die U weer nieuwe inspiratie opleveren! Productontwikkeling is een thema dat nu eenmaal vaak moeilijke keuzes met zich meebrengt. Een dergelijke ' klankbord-functie' kan al voor een relatief beperkt budget ingehuurd worden, bijvoorbeeld een gering aantal uren per maand kan al voldoende zijn. Neem eens vrijblijvend kontakt met ons op voor meer informatie of gedachtenuitwisseling. DESIGN & STYLING BEGELEIDINGSchetsen, tekeningen, modellen, allerlei ideeën voor nieuwe features…. Hoe maakt U de keuze daarin? Hoe te kiezen als een designer met drie geweldige voorstellen komt? Hoe verder te gaan als een designer met drie voorstellen komt die U totaal niet bevallen? Hoe te voorkomen dat de persoonlijke smaak de designkeuzes teveel beïnvloedt? MO-Vision heeft zeer veel ervaring in het "lezen" en beoordelen van designs en kan een beslissingsproces begeleiden dat -en de creativiteit, - en de objectiviteit stimuleert en bovendien kan anticiperen op de smaak van de toekomstige klanten. Ervaring en "Common sense" zijn hierbij zeer belangrijk. WINKELGEDRAG / SHOWROOM ADVIESHoe orienteren de klanten zich in winkels, welke psychologie komt hierbij kijken, en hoe de showroom zo in te richten dat de winkelbeleving positief is naar de klant toe en tegelijkertijd de verkoop stimuleert? |
|
||||||||
© MO-Vision Consulting 2003-2024
|